آیا تبلیغات زیاد در بالای سایت باعث کاهش رتبه در گوگل می شود؟

 

تبلیغات زیاد در بالای سایت باعث کاهش رتبه در گوگل می شود

دیروز کمپانی گوگل اعلام کرده است که الگوریتم شناسایی آرایش و طرح بندی صفحات موتور جستجوگر خود را با امکانی جدید بروزرسانی کرده است که با استفاده از این الگوریتم می تواند سایت ها و صفحات وبی را که در بالای آن پر است از تبلیغات و بنرهای گوناگون را شناسایی کند و از این به بعد در رتبه بندی نتایج جستجو رتبه آن صفحات را کاهش دهد.

چرا گوگل به بالای صفحات سایت ما توجه می کند؟

اما شاید اولین سوالی که برای شما بوجود آید این مسئله باشد که چرا گوگل چنین الگوریتمی را به موتور جستجوگر خود اضافه کرده است و آیا گوگل دوست ندارد که ما در بالای صفحات سایت خود تبلیغات انجام دهیم ؟ در جواب به این سوال باید بگوییم حتماً شما نیز تا کنون بعد از جستجو در گوگل به سایت هایی هدایت شده اید که برای دیدن محتوایی که شما به دنبال آن بوده اید حتماً نیاز است که از لیست تبلیغات نمایش داده شده در بالای صفحه پایین تر بروید و در نهایت بعد از کلی پیمایش عمودی در صفحه به محتوای مورد نظر برسید. این عمل تقریباً برای هیچ کاربری بعد از چند بار روبرو شدن با اینگونه سایت ها قابل تحمل نیست و گوگل نیز با آنالیز برخورد کاربران موتور جستجوگر خود با اینگونه سایت‌ها این نکته را به خوبی فهمیده است.

به همین خاطر نیز از این به بعد گوگل اعلام کرده است که سایت هایی که در بالای آن ها تبلیغات زیادی نمایش داده می شود در نتایج اول جستجوها نمایش داده نمی شوند و سایت و صفحات سایت آن ها به این دلیل کاهش رتبه پیدا می کند. البته توجه داشته باشید که منظور گوگل از تبلیغات در بالای صفحه نمایش یک بنر و یا چند خط تبلیغات مختصر نیست و منظور از این تبلیغات ، همان تبلیغاتی است که برای خواندن نوشته و محتوای اصلی صفحه شما نیاز دارید حتماً با استفاده از اسکرول عمودی مرورگر خود به پایین صفحه حرکت کنید.

چگونه سایت خود را برای این منظور آزمایش کنم؟

اگر در بالای صفحات سایت یا وبلاگ خود خود تبلیغات نمایش می دهید و می خواهید متوجه شوید که این آگهی ها بر روی رتبه و سئو سایت شما از این به بعد تاثیر منفی می گذارد و یا خیر پیشنهاد می کنم از ابزار Google Browser Size استفاده کنید. در حقیقت این ابزار نمایش دهنده اندازه پنجره مرورگر کاربران اینترنتی است که از موتور جستجوگر گوگل برای بازدید از سایت های دیگر استفاده کرده اند و می توانیم با استفاده از آن خیلی راحت از استانداردهایی که گوگل برای تشخیص مکان صحیح محتوا در صفحات وب استفاده می کند با خبر شویم.

برای آزمایش سایت خود که آیا محتوای صفحات آن در مکان مناسبی نمایش داده می شوند یا خیز تنها کافی است مراحل زیر را یک به یک انجام دهید.

الف) به ابزار Google Browser Size رفته و با تایپ آدرس صفحه ای از سایت خود که می خواهید آن را آزمایش کنید در فیلدی که با عنوان"Enter URL here" مشخص شده است سایت خود را در پنجره این ابزار نمایش دهید.

ب) ابزار Browser Size در حالتی که صفحات سایت شما با استفاده از اندازه گذاری از سمت چپ تصویر طراحی شده اند بهترین بازده را می دهد و برای اینکه از آن برای صفحات با زبان فارسی و راست به چپ استفاده کنیم کافی است مرورگر خود را در صفحه تغییر اندازه بدهیم تا چهار رنگ اول یعنی تا ۹۰ درصد تنها در صفحه مانند تصویر بالا نمایش داده شود.

ج) حال می توانید ببینید که ۹۰ درصد کاربران اینترنتی که از گوگل برای پیدا کردن و ورود به سایت شما استفاده می کنند سایت شما را به چه صورتی در مرورگر خود می بینید.

د) برای دیدن محتوایی که در آن صفحه قصد انتشار آن را داشته اید چه مقدار نیاز است که کاربران از نوار پیمایش استفاده بکنند و آیا در پنجره مرورگر شما اصلاً محتوای مرتبطی با صفحه فعلی نمایش داده می شود بدون انجام هیچگونه پیمایشی در صفحه؟

در صورتی که جواب شما به گزینه ۴ بالا مثبت است خوب سایت شما برای الگریتم جدید گوگل کاملاً آماده و مناسب طراحی شده است ولی اگر محتوایی در خارج از این کادر نمایش داده می شود بهتر است بدانید که ۹۰ درصد کاربران در بازدید اول و بهتر است بگوییم نگاه اول از سایت شما اصلاً متوجه آن نمی شوند و برای دیدن آن حتماً نیاز است که از نوار پیمایش مرورگر خود استفاده کنند.

توجه داشته باشید که نیازی نیست که کل محتوا و تصاویر موجود در صفحات شما تنها در این کادر نمایش داده شود و تنها کافی است در این کادر قسمت کوتاهی از محتوای مرتبط با این صفحه از سایت شما نمایش داده شود و در صورتی که در این کادر ۹۰ درصدی تنها تبلیغات سایت شما نمایش داده می شود متاسفانه بزودی شاهد افت ترافیک بازدید کنندگان از طرف موتور جستجوگر گوگل می شوید.

استفاده از الگوریتم جدید صفحه بندی گوگل برای سئو سایت

اما بعد از اینکه متوجه شدیم بهتر است مکان جدیدی را برای آگهی‌های تبلیغاتی بلند بالای صفحات سایت خود پیدا کنیم شما را با روشی آشنا می کنیم حتماً با ارزش استفاده از کلمات کلیدی در پاراگراف های اول نوشته ها و صفحات سایت خود آشنا هستید.

این الگوریتم جدید گوگل که مربوط می شود به تشخیص صفحه بندی صفحات سایت ها و تشخیص محل محتوایی که گوگل برای آن صفحات سایت شما را در نتایج جستجو نمایش می دهد یک نکته روشن را به ما می آموزد و آن این است که هرچقدر از کلمات کلیدی و یا بهتر است بگوییم موضوعی که درباره آن در صفحات وب خود می نویسیم در محل بالاتری از صفحه قرار داشته باشد و بازدید کنندگان نیاز کمتری به پیمایش صفحات سایت ما برای دیدن آن محتوا توسط نوار پیمایش (Scroll Bar) مرورگر خود داشته باشند صفحات سایت ما شانس بیشتری را دارند تا در نتایج اول جستجوی گوگل در مورد آن موضوع ظاهر شوند.

 

پس حتماً شما نیز متوجه شده اید که گوگل با محتوای تبلیغات و یا هر چیز دیگری که شما در بالای صفحات سایت خود نمایش می دهید هیچ کاری ندارد و تنها خواستار صفحاتی است که موضوع مورد نظر را در قسمت بالایی خود و خیلی سریع به بازدید کنندگانی که از موتور جستجوگر گوگل برای دست یافتن به آن صفحه استفاده کرده اند نمایش دهند.

پیامدهای این تغییر رتبه بندی در نتیجه های نمایش داده شده در گوگل

مانند دیگر بروزرسانی‌های الگوریتم رتبه بندی صفحات در موتور جستجوگر گوگل این بار نیز این کمپانی اعلام کرده است که الگوریتم تشخیص صفحه بندی تنها ۱ درصد از نتایج نمایش داده شده در گوگل را تحت تاثیر خود گذاشته است اما توجه داشته باشید که این ۱ درصد خود می تواند به معنی حذف و با کاهش رتبه ۹۵ درصد از صفحاتی باشد که محتوای اصلی خود را در پایین صفحات سایت خود نمایش می دادند و در بالای آن ها تبلیغات و یا از دیگر عناصر استفاده می کردند پس بهتر است هر چه زودتر اقدام به تجدید نظری در صفحه بندی سایت خود بکنید در صورتی که محتوای نوشته های سایت یا وبلاگ شما در قسمت پایینی صفحات نمایش داده می شود.

 



سه شنبه 18 بهمن 1392برچسب:iframe, سئو, موتورهای جستجو,, :: 9:57 ::  نويسنده : pm

آیا Iframe تأثیری در سئوی سایت دارد یا نه؟

شاید برای خیلی از طراحان وب سایت سوال باشد که آیا آی فریم برای سایت در نظر موتورهای جستجو ضرر دارد یا خیر؟ اصلاً آی فریم فایده ای برای وب سایت دارد یا خیر؟ و سوالاتی از این قبیل.

خیلی جاها شنیده ایم و خوانده ایم که iframe باعث اسپم شدن سایت می شود! اول از همه بگذارید تکلیف را روشن کنیم که اگه هم قرار باشد مشکل این چنینی پیش بیاید برای سایتی پیش می آید که کد آی فریم را گذاشته است، نه آن سایتی که آدرسش در کد آی فریم قرار گرفته است.

گوگل می گوید که موتورهای جستجو نمی توانند محتوای درون آی فریم را ببینند و خوب این یعنی اینکه آن صفحه اصلاً توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو ایندکس نمی شود ولی حرفی از اینکه اسپم هست و … زده نشده است. گوگل گفته که اگر مجبور هستید استفاده کنید، از تگ ها دیگر استفاده کنید. چون یکسری از سایت ها در طراحیشان و برای آوردن مثلا منوی سایت از فریم ها استفاده می کنند.

حالا بجز مشکلی که موتورهای جستجو در دیدن صفحات فریم دارند، مشکل بعدی مرورگرها هستند. چون یکسری از مرورگرها از فریم ها پشتیبانی نمی کنند. و اصلا بخشی از این ناراحتی موتورهای جستجو از همین هست.

حالا گوگل آمده پیشنهاد داده که اگه مجبور هستید از فریم استفاده کنید، حتما تگ noframe را در کنارش استفاده کنید. حالا این تگ چه کاری می کند؟

این تگ مانند تگ alt برای تصاویر هست. یعنی اگه مرورگری از آی فریم پشتیبانی نکرد و آن را نمایش نداد، یک متن بجای آن نمایش داده شود که بگوید اینجا چه چیزی بوده است.

 

<IFRAME src="/takwd.html" width="400" height="500"

scrolling="auto" frameborder="1">

[Your user agent does not support frames or is currently configured

not to display frames. However, you may visit

<A href="/seo.html">the related document.</A>]

</IFRAME>

 

 الان در کد بالا قرار هست در یک آی فریم فایل takwd.html نمایش داده شود و اگر مرورگر نتوانست آن صفحه را لود کند، کاربر با پیام Your user agent does not support frame … مواجه می شود.

حالا ۲ مورد دیگر باقی می ماند:

اولا یکسری از برنامه نویس ها برای سیستم های php و مشابه دستور include را پیشنهاد می کنند که مثلا در کدی مثل:

 

فایل takwd.php فراخونی می شود و خوب در آن می توانید هر چیزی که میخواهید را قرار بدهید.

مورد بعدی در مورد مسئله مهمی هست که بخاطر آن خیلی ها از آی فریم استفاده می کنند و آن افزایش بازدید سایت و به نوعی بهتر کردن رتبه الکساست. این یکی را نمی توانیم با قطعیت بگوییم آری یا خیر. خیلی ها میگویند دیگر الکسا اینها را شمارش نمی کند ولی خوب سایت های آمارگیر بزرگی مثل histats بازدیدهای آی فریمی را شمارش می کنند!

اگر تمایل دارید که در مورد آی فریم اطلاعات بیشتری کسب کنید به آدرس زیر مراجعه کنید:

http://www.w3.org/TR/REC-html40/present/frames.html#h-16.1



مزایای ارتباط با کاربران در شبکه های مجازی برای وبمسترها

 

ارتباط با کاربران در شبکه های مجازی برای شما به عنوان یک وبلاگ نویس و یا وبمستر می تواند مزایای فرآوانی داشته باشد که در زیر با چند نمونه از آن ها آشنا می شویم.

1-      اکثر آن ها به دنبال کپی کردن مطالب شما نیستند.

2-      آن ها می توانند اطلاعات شما را با دیگران به اشتراک بگذارند و اگر مطلبتان واقعا جذاب باشد برای شما تبلیغات به شیوه ی ویروسی انجام می گیرد.

3-      همه ی آن ها به نسبت بقیه توانایی به اشتراک گذاشتن نظرات و ایده ی بالاتری نسبت به بقیه دارند و این آرزوی هر مدیر سایت است.

امیدوارم به این نتیجه رسیده باشید که کاربرانی که در شبکه های اجتمایی فعالیت می کنند خیلی خیلی با ارزش تر از یک کاربر معمولی هست که مطالب شما را می خواند.

اما شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر چه تاثیری بر خود سایتتان و مطالب تان دارد؟ اگر مدیر یک سایت هستید و یا بودید حتماً این نکته را تجربه کرده اید که بعد از ارسال مطلب خیلی دوست داشتید که به همه ی کاربران اطلاع دهید اما چنین چیزی یا ممکن نبود یا اگر بود بهتر بود که نبود بهترین ابزاری که قبلا وجود داشت سرویس فید برنر بود اما این سرویس هیچ وقت نمی توانست و نمی تواند نقش فیس بوک را بازی کند به دلایلی که در زیر با هم بررسی می کنیم:

1)       کد امنیتی و مراحل تائید عضویت در این سیستم برای بیشتر کاربران خسته کننده است.

2)       یک کاربر در هنگام چک کردن ایمیل های خود (خصوصاً در مواقعی که صندوق ایمیل های آن کاربر پر از اسپم باشد) به هیچ وجه تمایل ندارد که به مطلب شما توجهی کند.

3)       در این سیستم آدرس فید هایی که به صورت پیش فرض ایجاد می شود برای سایت شما در ایران فیلتر است.

امکان ساخت صفحه اختصاصی برای سایت خود

یکی از امکاناتی که اکثر شبکه های مجازی در اختیار وبمسترها و وبلاگ نویسان قرار می دهند امکان ساخت صفحه اختصاصی برای سایت و یا شرکت خود است . توجه داشته باشید که صفحه ی فیس بوک و توییتر شما از نظر گوگل یک صفحه ی هم موضوع با شما است و هر لینک از آن به سایت شما به معنی افزایش ارزش سایت شما از نظر گوگل هست. من در آخر هم این نکته را یادآور می شوم که شبکه های اجتماعی خصوصاً فیس بوک و توییتر بهترین مکان برای کاشتن مطالب‌تان و تماشای رشد آن ها می باشد.

نتیجه گیری از این مقاله

فیس بوک و توییتر بهترین مکانی هستند که می توانید مطالبتان را در آنجا بکارید و رشد آن ها را تماشا کنید. چرا ؟ چون کاربری که پروفایل خود را در این شبکه هر روز چک می کند (و در صورت لایک کردن صفحه ی شما مطالب شما در صفحه اصلی اون خواهد بود) قطعا به دنبال مطالب جذاب و جالب در موضوع مورد علاقه ی خود می گردد  و فراموش نکنید که اون یک کاربر وب ۲ هست . اگر مطلب شما خیلی جذاب باشد بی اختیار دکمه ی اشتراک گذاری را می زند و با دوستان خود به اشتراک می گذارد و این یعنی مطلب شما در صفحه اصلی جریان چند کاربر دیگر هم خواهد بود. مطلب شما مانند یک ویروس منتشر می شود و بازدید کنندگان جدیدتری هر روز به سایت شما روانه می شوند.



 

7 نکته اساسی برای افزایش رنگ الکسا سایت شما

 

اگر شما میخواهید تبلیغاتی را در سایتی قرار دهید و محصولات و خدمات سایت خود را معرفی کنید، معمولاً 3 نوع ویژگی از وب سایتی که میخواهید تبلیغ در آن قرار دهید در نظر می گیرید، که این سه نوع عبارتند از: رنک گوگل یا همان پیج رنک، رنک الکسا و محبوبیت این سایت در بین سایت های دیگر...

در این مطلب قصد داریم نکته هایی را در مورد افزایش رنک الکسا برای شما بازگو کنیم.

چرا از رنک الکسا استفاده می شود؟

وب مسترهای، تبلیغ گران از رنک الکسای شما در تعیین ارزش لینک های سایت شما استفاده می کنند، معمولا تبلیغ گران و کاربران بعد از دیدن رتبه الکسای شما به سمت سایت شما سرازیر می شوند و به همین دلیل رتبه الکسا قابلیت مناسبی برای افزایش ارزش وب سایت شما دارا می باشد.

نکته هایی برای افزایش رنک Alexa سایت شما:

1-      استفاده از تولبار الکسا: تولبار الکسا را حتما نصب کنید، این تولبار برای مرورگرهایIE و فایرفاکس و کروم و اوپرا موجود است. حالا شما آدرس سایت خود را در آدرس hompage یا صفحه خانگی مرورگر خود قرار دهید تا سایت شما در هر بار باز کردن مرورگر، باز شود. به دوستان خود نیز این مورد را پیشنهاد دهید تا سایت شما از این نظر پیشرفت مناسبی داشته باشد.

2-      استفاده از ویجت الکسا: بسیاری از وب سایت ها ویجت الکسا را در سایت خود قرار میدهند، قرار دادن این مورد تلاش با ارزشی برای نشان دادن رتبه سایت شماست.

3-      ثبات: رتبه الکسا به طور اتوماتیک بهبود خواهد یافت اگرشما مطالب مفید و خوبی را به صورت مداوم قرار دهید.سایت خود را به صورت روزانه آپدیت کنید تا رنک الکسای خوبی پیدا کنید.

4-      در مورد السکا مطلب بنویسید: بسیاری از وبمستران علاقه زیادی به یادگیری نکات مربوط به بهبود رنک الکسا دارند، این روش مناسبی هست برای افزایش ترافیک وب سایت شما. بهتر هست از نام Alexa در نام مجموعه ها یا تگ ها استفاده کنید.

5-      نوشتن نظر و دادن امتیاز : بسیاری از وب مسترها این نکته را فراموش نکرده و برای وب سایت های خود در سایت الکسا نظر و امتیاز می دهند. تلاش کنید تا تعداد نظرات و امتیاز های سایت خود را در پروفایل الکسای خود افزایش دهید. نوشتن نظر و دادن امتیاز به سایت پیشرو انفورماتیک.

6-      بروزرسانی اطلاعات: اطلاعات سایت خود را سعی کنید در سایت الکسا بروز کنید، این کار به شما حس حرفه ای بودن را القا می کند.

7-      قرار دادن متا تگ الکسا در  سایت: وارد اکانت خود در سایت الکسا شوید و یا با اکانت فیس بوک خود وارد شوید و کد مربوط به متاتگ الکسای سایت خود را دریافت کنید و در بین تگ های قرار دهید.

 بسیاری از افراد اعتقادی به رنک الکسا ندارند ولی  این رنک با این وجود ارزش زیادی برای وب سایت ها دارد و خواهد داشت...

مزایا و فوائد استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو سایت

با ظهور شبکه های اجتمایی مانند فیس بوک و توییتر و معنی یافتن مفهوم وب 2 دیگر اینترنت بدون شبکه های اجتمایی غیر قابل تصور می باشد. شبکه های اجتمایی رفته رفته در همه ی دنیای گسترده‌ی وب فراگیر شدند و روزانه میزان قابل توجهی از کاربران اینترنت با این شبکه ها سرو کار دارند. کاربران شبکه های اجتمایی و به صورت کلی وب ۲ مزایایی نسبت به کاربران دیگر دارند که برای مدیر هر سایتی در ارتباط بودن با آن ها می تواند به اندازه ی قدم زدن در جزایر قناری جذاب باشد.



10 نکته برای افزایش سرعت بارگزاری صفحات وب

اگر طراح وب سایت هستید، اگر قصد دارید سایتی طراحی کنید یا اگر سایت یا وبلاگی دارید،  این مطلب برای شماست .

صبر خیلی خوب است، اما تمرین دستیابی به آن دشوار است. خصوصا این روزها که همه به دنبال راهی برای افزایش سرعت دسترسی به اطلاعات هستند و کاربران لزومی بر انجام این تمرین سخت نمی بینند. پس چاره ای نیست جز اینکه به جای کار کردن روی صبر میلیون ها بازدیدکننده وب سایت ها ، فقط روی وب سرعت سایت خود کار کنید!  اینکار به مراتب آسانتر است، اینطور نیست؟

حتما این را شنیده اید که بازدید کننده ای که صبر خود را از دست بدهد، خیلی راحت بازدن دکمه X سایت شما را ترک کرده و احتمال کمی دارد که مجددا بازگردد . بهبود سرعت بارگزاری صفحات وب نه تنها برای بازدیدکنندگان وب سایت ها ، بلکه برای موتورهای جستجو و افزایش رتبه نیز امری مهم است . اواخر آوریل گوگل اعلام کرد که سرعت بارگزاری صفحات وب را در الگوریتم رتبه بندی موتور جستجوی خود وارد خواهد کرد . با وجود اینکه دخیل کردن این معیار در الگوریتم رتبه بندی ، تعادل را با سایر معیارهای رتبه بندی رعایت نمیکند، به هر حال چیزی است که باید هنگام طرح ریزی برای مسائل SEO وب سایت در نظر گرفته شود .

موارد زیر نکاتی هستند که باعث کاهش زمان بارگزاری صفحات وب سایت شما می شوند:

 

 

لطفاً برای دیدن این نکات بر روی ادامه مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب ...


دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, :: 15:48 ::  نويسنده : pm

 

 



یک شنبه 13 بهمن 1392برچسب:, :: 16:52 ::  نويسنده : pm

با سلام

امروز، به امید خدا کار شرکت رو آغاز کردیم

امیدواریم بتونیم تا در خدمت هموطنان عزیز و گرامی باشیم.

 

با تشکر

 



صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

شرکت فنی مهندسی پردازنده مهر افلاک
آموزش نرم افزار های کاربردی.آموزش نرم افزارهای تخصصی.برنامه نویسی به زبان سی شارپ، برنامه نویسی به زبان سی،برنامه نویسی به زبان سی پلاس پلاس،برنامه نویسی به زبان asp.net،برنامه نویسی به زبان جاوا .برنامه نویسی به زبان دلفی.برنامه نویسی به زبان ویژوال بیسیک.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
آخرین مطالب
نويسندگان